МЕНИ
Посета библиотеци "Филип Вишњић"
Књиге су највеће благо и извор инспирације, зато наше ученике константно мотивишемо да читају.
Овога пута посетили смо дечје одељење библиотеке "Филип Вишњић" где смо провели дивне тренутке у дружењу са љубазним библиотекаркама које познају све тајне које се у књигама крију.
РАЗЛОМЦИ
Пола и цело није тешко да се схвати, једну половину увек ћу ти дати!
МАЛА МАТУРА НАШИХ ОСМАКА
НАШИХ 50 ГОДИНА
Приредба којом смо обележили Дан школе "Наших 50 година".
МАТЕМАТИКА KAKO?...ЛАКО
Уз употребу различитих материјала, дидактичких средстава, ученицима је олакшано усвајање појма броја и основних рачунских операција.
ЛИКОВНА КОЛОНИЈА У НИШУ
Наш ученик, Јован Ченић, учествовао је на Првој ликовној колонији за ученике са сметњама у развоју, коју је организовала Специјална школа са домом ученика ,,Бубањ" из Ниша.
Посета школи, обилазак града Ниша и Нишке бање, дружење са другарима из целе Србије и креативни рад, представљају непоновљиво искуство.
ПОЗОРИШНА АВАНТУРА
Ученици наше школе имали су прилику да присуствују представи ,,Пинокио каквог још нисте видели'' у извођењу Краљевачког позоришта. Представа је играна у оквиру 17. Дечјег позоришног фестивала ,,Позориште Звездариште'' у организацији ГО Звездара, којој се овом приликом захваљујемо на позиву и подршци.
Неизвесна позоришна авантура главног јунака Пинокиа и других ликова, изазвала је низ емоција код деце и осликала још једно у низу животних искустава.
ЈОШ ЈЕДАН УРЕЂАЈ!
У складу са интересовањима наших ученика, набављен је сублимациони штампач Sawgrass SG-500, termo prese 3 u 1 Premium. Иницијативу за набавку овог уређаја подржала је ГО Вождовац, којој се овом приликом неизмерно захваљујемо.
Увођење иновација у образовно-васпитни процес и примена различитих уређаја, заузима значајну позицију у усвајању предвиђених наставних садржаја, кроз игру и забаву. Уз помоћ креираног едукативног, интерактивног и прилагођеног материјала, доприноси се повећању дигиталне писмености, активном учешћу свих ученика у окружењу и позитивном подстицају континитвног, социјалног, визуелног и моторног развоја.
Израдом персонализованих предмета (шоље, привеска, мајице и других тканина) са различитим мотивима, попут цртежа, ученици ће имати успомену на ђачко доба.
ПОСЕТА СРЕДЊОЈ ЗАНАТСКОЈ ШКОЛИ
У оквиру Дана отворених врата, реализовали смо организовану посету Средњој занатској школи. Ученици осмог разреда су у пратњи родитеља, наставника и психолога школе посетили Средњу занатску школу, где су имали прилику да обиђу школу, упознају се са занимањима, информишу о смеровима које школа нуди, као и о условима школовања. Ученици су након реализоване посете погледали презентацију на којој су приказана занимања са којима су се упознали у Средњој занатској школи и решавањем квиза исказали своја интересовања у вези даљег школовања.
ПРОФЕСИОНАЛНА ОРИЈЕНТАЦИЈА
У оквиру професионалне оријентације ученика 8. разреда реализоване су активности које су имале за циљ да ученицима приближе различита занимања. Ученици су се упознали са занимањима путем практичне демонстрације. Практична демонстрација је у складу са интересовањима ученика реализована за образовни профил цвећар-вртлар и фризер. Ученици су најпре посматрали, а затим су се уз помоћ разноврсног цвећа и фризерског прибора уз подршку и усмеравање наставника опробали у овим занимањима. Уз помоћ едукативног материјала и визуелних илустрациј,а различитих образовних профила, дочарана су различита занимања у циљу мотивације наших ученика за даље школовање.
ЧАРОБНИ ПАСУЉ
Да би лакше усвојили знања о изгледу, деловима биљака, и њиховом размножавању ученици петог разреда извели су практичну вежбу из биологије .
Ученици су активно учествовали у огледу и са великим уживањем посматрали како њихов пасуљ расте из дана у дан. Овај заједнички практичи рад им је на забаван начин омогућио да науче шта је све потребно да би се из семена развила нова биљка.
КРАВА БЕЛКА ДАЈЕ НАМ МЛЕКА
"Шта је то бело, лепо, чисто, здраво
Крепко, питко, топло, хладно
Кад вас децо пита неко
Реците му - то је МЛЕКО!"
Откривамо одакле нам стиже наш омиљени напитак!
Деца су упознала краву Белку и уживала у прилици да испробају како се музе крава ....
Од канапа до облика
Активности и игре засноване на обликовању канапа и исцртавања по задатом моделу, намотавања, значајне су у унапређењу великог броја способности и вештина, попут моторичких, когнитивних, перцептивних, осећаја просторне оријентације и других.
Активности оваквог типа, деца радо прихватају и са изузетном пажњом настоје ка решавању постављених задатака.
Чаробни низ се ниже
Низање дрвених перли различитих боја и облика, доприноси развоју и усавршавању контроле и организације покрета, манипулације објектима са обе руке, као и координације покрета.
ВАСКРС
Здравље, благост,
срећа, радост,
осмех и ведрина,
нека свега у вашем дому има!
Христос вoскерсе, радост донесе!
рецепт за домаћи пластелин
Деца јако воле материјале који се могу лако обликовати, попут пластелина, глине, кинетичког песка... Масе за обликовање не само да су занимљиве, већ позитивно утичу на развој великог броја вештина, попут комуникације, манипулације, такође доприносе развоју пажње, концентрације, мускулатуре шаке, покрета, визомоторне координације, тактилне, визуелне и олфакторне перцепције. Активности обликовања делују умирујуће на сву децу.
Како би сва деца на забаван начин учила и развијала своје вештине и способности, састојци за домаћи пластелин су следећи: 2 шоље брашна, 1 кашика соли, 1 кашика уља, 2 лимунтуса, 2 шоље топле воде и прехрамбене боје.
УСМЕРЕНА ФИЗИЧКА АКТИВНОСТ
"Гледајмо на живот као на дечију игру, у којој ништа није озбиљно, сем поштења. " (Имануел Кант)
Једно од основних средстава изражавања сваког детета и најзаступљенији садржај наставе физичког васпитања јесте игра.
Усмерена физичка активност, заснована на покрету и употреби различитих реквизита и опреме, доприноси свеукупном развоју дечијег организма, личности и функционалности, без обзира на узраст, пол, моторички статус... Тако, на пример, физичка активност заснована на коришћењу лопте, значајна је у развоју: хвата, вештина бацања, визомоторне координације, прецизности, контролне покрета, брзине, док употреба коцки, поред наведеног утиче на развој маште, креативности и мотивације. Кроз моторичке полигоне, комбинације реквизита, препрека, задатака, врши се утицај на јачање тела и моторички и интелектуални раст и развој.
Организованим облицима активности ученици најбоље развијају сарадњу, поспешују своје социјалне вештине и осећај бриге према другима.
ХОТЕЛ ЗА БУБЕ!
Вредне руке наших ученика су се побринуле да бубе добију једно посебно место за боравак у нашој учионици. Уз помоћ наставника израдили су хотел за бубе, који ће нам убудуће служити као едукативни материјал.
Хотел је израђен у неколико фаза, у оквиру којих су ученици бојили бубе и на тај начин увежбавали фину моторику, координацију око-рука, радили на побољшању хвата и својих графомоторних способности. Израђујући прозоре на хотелу, вежбали су линеацију, учили облике и боје. Затим су, лепећи чичак траку и распоређујући бубе на своја места, поред тактилне стимулације, развијали појам односа велико-мало и класификацију у односу на ове особине.
НАГРАДА ЗА УЧЕНИКЕ НАШЕ ШКОЛЕ!
Овога пута наш ученик Јован Ченић, освојио је трећу награду на књижевно- ликовном конкурсу у организацији ОШ ,,Свети Сава'' из Шапца и Библиотеке шабачке !
Награда је додељена у Шапцу из руку омиљеног писца за децу Дејана Алексића. Имали смо прилику да погледамо приредбу, која је била организована у градском парку, изложбу свих радова и да се дружимо са децом и колегама из Ниша, Зрењанина, Новог Бечеја, Краљева, Мачката, Лознице....
У Београд смо се вратили пуни утисака из прелепог Шапца, са поклонима за све наше ученике који су учествовали на конкурсу.
Овом приликом обележили смо и два значајна датума, Светски дан аутизма и Међународни дан књиге за децу.
РЕЕДУКАЦИЈА ПСИХОМОТОРИКЕ
Психомоторна реедукација представља програм вежби базиран на опажају и покрету који се примењује у третману свих развојних поремећаја. Повезивањем покрета, емоционалног доживљаја који га прати именовањем акције, деца искуствено уче да разумеју суштину појма. Вежбама доживљаја телесне целовитости стиче се сазнање о властитом телу препознавањем и именовањем делова тела - шаке и прстију и обогаћују се животна искуства. Вежбе увек имају игролик лик и зато су украшене осмехом.
KOРЕПЕТИЦИЈА У НАСТАВИ
Шта је заправо корепетиција?
Корептиција подразумева обнављање и утврђивање наставног градива уз помоћ дефектолога - корепетитора у настави.
Задатак корепетитора је да у сарадњи са наставницима који раде у непосредној настави прати напредовање сваког ученика посебно и пружи додатну подршку у усвајању градива.
Ученицима се у складу са њиховим способностима додатно приближава свака наставна јединица, а онда и утврђује. Часови се спроводе индивидуално и у посебном простору.
На овај начин омогућава се максимално постигнуће код сваког ученика, добија се додатна мотивација и виши ниво самосталности у раду.
Радосно, мотивисано и успешно дете је циљ нашег рада!
емоције
На радионици посвећеној емоцијама, богатили смо знања која имамо о осећањима и учили како да их препознамо код себе и особа из окружења. Кроз игре „Погоди емоцију“ и „Уради као ја“ путем пантомиме и имитације, учили смо какав израз лица је карактеристичан за различите емоције у циљу лакшег препознавања осећања. Кроз играње улога и глуму различитих емоција, мотивисали смо ученике да буду активни учесници у радионици и кроз игру подстицали богаћење вербалнe и невербалнe комуникације. Путем разговора и илустрација стицали смо знања о томе како да препознамо и именујемо емоцију коју осећамо, као и како можемо помоћи себи када се осећамо тужно, љуто или уплашено.
стави шраф на право место
Реализација активности базирана на употреби едукативних играчака у образовно-васпитном процесу и свакодневном животу доприноси свестраном развоју сваког детета. На овај начин деца развијају сазнајне, моторичке и перцептивне способности и вештине. Активности попут ушрафљивања, провлачења пертли, слагања облика и употребе боцкалица утичу на развој: манипулативне спретности, хвата, контроле и организације покрета, визомоторне координације, конструктивних способности, размишљања, пажње, памћења, усвајања математичких појмова, геометријских облика, визуелне перцепције, самосталности и низа других важних функционалних аспеката. Посебан значај у раду са децом са церебралном парализом заузима и употреба рехабилитационих ваљака, који утичу на јачање мускулатуре шаке, развој фине моторике, манипулативне спретности и сензорне перцепције.
На крају, на овако забаван начин, кроз остварене резултате деца стичу осећај успеха.
Наше ученике не заборављамо
Бивши ученик наше школе, Владимир Родић, заједно са својим оцем и сестрићем присуствовао је јуче утакмици ФК Партизан-Фајенорд. Захваљујемо се нашим пријатељима ФК Партизан и господину Живку Шљукићу, секретару за безбедност у ФК Партизан што су омогућили Влади да бодри вољени клуб са дечије трибине. ФК Партизану желимо пуно успеха и среће у наредним утакмицама.
Срећан Осми март!
Нежне попут свиле,
Јаке као стене,
Храбре, неустрашиве, поносне,
То су наше баке, мајке
То су наше жене!
Стрине,тетке, сестре...
Комшинице, познанице,
Пријатељице и другарице...
Насмејана драга лица,
Учитељица, васпитачица,
Шефица, спремачица...
Све оне знане и незнане,
Што осмехом срца греју
Нека нам се увек радују,
Играју, певају, смеју!
СРЕЋАН ОСМИ МАРТ!
Интерактивна табла
Да учење наше деце постане радост откривања...
Уз помоћ људи великог срца из Телекома Србије, школа је постала богатија за још једну интерактивну таблу.
Употреба интерактивне табле код наших ученика доприноси усвајању наставних садржаја на занимљивији начин и уз помоћ индивидуално креираног и прилагођеног наставног материјала.
Велико Вам хвала, јер уз помоћ ње, обогаћујемо садржаје наставе различитим изворима и доприносимо когнитивном, моторичком, перцептивном и социјалном статусу ученика.
"Пом помс" авантура
,,Пом помс'' или како су им ученици дали ново име ,,чупаве, мекане, сунђерасте и забавне лоптице'' различитих величина и боја, користиле су нам у раду као додатна мотивација у активностима за унапређење финих, прецизних покрета шаке и прстију, координације око-рука и пажње. Употребили смо их и за класификацију по боји и слагање према моделу. Сама структура ,,пом помса'' пријала је и ученицима са сензорном преосетљивошћу, уживали су док су их додиривали и опипавали
Међународни дан борбе против вршњачког насиља
По мотивима народних предања, ученицима је презентована прича „Мајмун и зец“ путем акционе приче и наративне пантомиме. Деца су била подељена у две групе, а свака је имала задатак да опонаша једног актера – мајмуна или зеца. Овом активношћу деца су развијала способност имитирања, развијала визуелну перцепцију као и фину моторику. Након завршене драматизације приче дискутовали смо о поуци, а то је да свако од нас поседује одређене особине које су својствене само нама и које се можда неће свидети сваком, али да те различитости не треба да буду препрека другарству. Научили смо да поштујемо специфичности и негујемо пријатељство и на тај начин обележили Међународни дан борбе против вршњачког насиља.
чаша - играчка је наша
За вежбу и добру забаву нису увек потребне скупе играчке.
Обичне, пластичне чаше могу послужити за увежбавање важних вештина.У зависности од циља који желимо да постигнемо, осмишљавамо вежбе и игре за свако дете. Могућности су неограничене!
Музика и лепа реч
Музика и лепа реч оплемењују. Зато смо нашу библиотеку обогатили новим интерактивним звучним књигама у којима уживамо.
Када се споје књига и музика настаје посебна чаролија.
Народна ношња Србије
Како су се некада људи облачили и како се одећа и обућа израђивала, учили смо на часу историје. Живописне боје и различити материјали наше традиционалне ношње, које су ученици могли да виде, опипају и пробају, инспирисали су их да наставе са учењем о нашем наслеђу.
Св. сава
Припрема пред обележавање школске славе.
У част Светог Саве, наши светосавци су спремни! Корак по корак, у сусрет!
Зима, зима е па шта је!
Шерпе, лонци и поклопци!
Кад зима закуца на врата, потребни су нам топли и здрави напици - супа од поврћа и компот од воћа. Обновили смо знања о здравој исхрани, о витаминима који се у њој налазе неопходним за здравље, стекли нова знања о процесу обраде воћа и поврћа у кухињи, препознавали, сортирали и груписали воће и поврће. Стекли смо нове практичне животне вештине и разменили рецепте као прави кувари.
Додела новогодишњих пакетића
У посети нам је била наша дивна другарица Маја Јованић у друштву сјајних АТВ клуб „Змајеви“ и добре виле Мине Миленковић. Захваљујемо се за исказану солидарност, несебичан допринос и љубав јер нам новогодишње празнике обасјају радошћу!
Радионица Вулкан
Успели смо да на најбољи начин приближимо ученицима различите појмове из географије. Овога пута учили смо о вулканима, ерупцији и лави. Кроз експеримент који су изводили наши ученици уз подршку наставника направили смо планину у чијем средишту је веома, веома топло и из чијег врха избија лава. Погледајте реакцију ученика и резултат експеримента.
Светски дана особа са инвалидитетом
Наша школа је ове године 3. децембар обележила на посебан начин. Проглашени су победници првог ликовног конкурса "Дај ми моћ да обасјам ноћ“, емитовањем видеа уживо из школе. Поред тога, отворена је и изложба радова у Дечијем културном центру Београда.
Светски дан детета
20.11.2021.
„Под небом плавим ил' сивим,
Под сунцем које ме греје,
Имам право да живим,
Да се играм и смејем“,
рекао је Љубивоје Ршумовић говорећи о дечјим правима о којим смо и ми разговарали.
Прилике за размену искустава са колегама, трудимо се да не пропуштамо. Овога пута присуствовали смо отварању изложбе "Великани очима деце", ученика специјалне школе "Бубањ" из Ниша која је постављена у Народном музеју. Било је право уживање дружити се са децом и разменити утиске са колегама из Ниша.
Толеранција
16.11.2021.
Међународни дан толеранције
Поштујмо различитости и будимо толерантни.
У разликама је наша сличност!
Земља сам ја!
Усвајање апстрактних појмова за нас представља авантуру....
Тако смо овога пута, лететели свемиром и открили понешто о свакој планети. Меркур сам ја и Сунцу сам најближи, сијам као звезда-ја сам Венера. Највећи сам ја и зовем се Јупитер а ја имам прстен и зову ме Сатурн и овде живимо ми- Земља сам ја!
Људско тело
Људско тело - величанствено је дело!
Истраживали смо, учили и откривали како ради наше тело и шта се у њему крије...Мозак, срце, плућа...сваки орган има своје место и задатак у том савршеном механизму .
Јесен
Јесен нас инспирише својим бојама, мирисима и свим променама које нам доноси!
Када су у природи, деца додирују, виде, чују и могу да осете мирис свега што их окружује. Зато заједно стварамо позитиван оснос према природи и свему што нам она дарује. Оно што учимо о природи има за циљ, да када се деца нађу у природном окружењу, могу свим својим чулима да осете оно што су претходно научили.
Радионица "Моја књига"
"У књигама спава искуство света
и ти га будиш читајући
Књига као рани цвет процвета,
када је узмеш и носиш кући".
Ово су речи песника, а како су наши прваци доживели сусрет са књигом у нашој школској библиотеци можете видети на фотографијама које смо снимили током радионице "Моја књига".
Радионица је замишљена као занимљив начин да ученици упознају богатство које се крије у књигама, а свако од њих имао је задатак да осмисли и украси "своју књигу"....
На крају смо као резултат добили заједнички пано препун књига осликаних дечјом маштом.
Дечија недеља
У циљу обележавања Дечије недеље у школи су реализоване приредба добродошлице ђацима првацима и радионица "Здрава храна". Поред тога, нашу школу је посетила новинарска екипа РТС-а која је снимила прилог о ликовном конкурсу који је наша школа објавила и на ту тему разговарала са нашим ученицима.
Адаптиран едукативни материјал
Наши ученици на забаван начин уз помоћ адаптираних свезака уче бројеве, боје, богате речник, развијају фину моторику, манипулативну спретност, као и визуелну перцепцију.
Креативне идеје наших наставника додатно мотивишу и подстичу наше ученике да буду активни у процесу усвајања нових знања.
Облици
Наши ученици визуелно-тактилним испитивањем, дискриминацијом и класификацијом облика и предмета у околини, развијају способности правилног опажања предмета. Ове способности су неопходне у разумевању физичке околине и свакодневном, самосталном, функционисању у њој.
Подела таблета и лаптоп рачунара ученицима
У циљу унапређења и дигитализације процеса образовања, 23.септембра, је у нашој школи представник општине Вождовац уручио свим ученицима од 3. до 6. разреда таблете и њиховим наставницима лаптоп рачунаре, које је донирао град Београд. У име свих ученика и наставника, директор школе се захвалио и нагласио да општина и школа имају одличну сарадњу.
Неки нови клинци
И ове године, неки нови клинци крећу на пут стицања нових знања, искуства и вештина...
Будимо им подршка на том путовању и пожелимо им срећан почетак!
Наши пријатељи из из градске општине Вождовац су то већ учинили. Они су им улепшали прве школске дане изненадивши их својом посетом и поклонима.